Ciecierzyca

Ciecierzyca

Ciecierzyca jest rośliną strączkową, którą obecnie uprawia się na całym świecie, a w szczególności w Azji oraz w Afryce. Bywa nazywana cieciorką, albo grochem włoskim. W jej smaku wyczuwalna jest kremowa, słodko-orzechowa nuta. Ciecierzyca jest sycąca, zdrowa i ogólnodostępna, dlatego warto uzupełnić nią swoją dietę.

Co zawiera ciecierzyca?

  • błonnik
  • białko
  • witaminy z grupy B
  • potas
  • fosfor
  • magnez
  • żelazo
  • witaminę E
  • wapń
  • ryboflawiny
  • kwasy omega

Komu polecana jest ciecierzyca?

  • osobom aktywnym fizycznie (jest źródłem żelaza)
  • wegetarianom i weganom (białko)
  • osobom odchudzającym się (błonnik)
  • cukrzykom (niski indeks glikemiczny)
  • kobietom w trakcie menopauzy (ciecierzyca zawiera fitochemikalia)

Zastosowanie ciecierzycy

  • wytwarzanie hummusu
  • dodatek do falafelu
  • dodatek do sałatek
  • baza do kotletów wegetariańskich
  • dodatek do ciasta

luz-k-s

mis- kw-s

Jak gotować ciecierzycę?

Należy odmierzyć szklankę ciecierzycy i zalać ją zimną wodą w garnku i odstawić, na co najmniej 8 godzin. Najlepiej to zrobić wieczorem i pozostawić ją w wodzie na całą noc. Należy wybrać większy garnek lub naczynie, gdyż pod wpływem wody ciecierzyca napęcznieje. Rano należy ją odcedzić i wypłukać w zimnej wodzie. Następnie zalać ją kolejny raz zimną wodą i rozpocząć gotowanie. Ciecierzycę gotujemy pod przykryciem ok 60 min. Podczas gotowania można ją jedynie posolić. Ciecierzyca po ugotowaniu powinna być chrupiąca, ale nie miękka. Po ugotowaniu nadaje się do dalszej obróbki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *