Witamina C

Witamina C

Kwas l-askorbinowy lewoskrętny, potocznie zwany witaminą C odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu ludzkiego organizmu. Ponadto bierze udział w wielu procesach biochemicznych. W odróżnieniu od większości zwierząt, organizm ludzki nie potrafi sam syntezować witaminy C, dlatego musi być ona dostarczana wraz z pożywieniem lub zewnętrznie na skórę. 

Witamina C, ze względu na swoje właściwości stosowana jest w przemyśle spożywczym, kosmetycznym i farmaceutycznym.

Witamina C wspomaga układ odpornościowy, wzmacnia naczynia krwionośne, wzmaga elastyczność skóry, chroni przed działaniem wolnych rodników oraz zapobiega nadmiernemu starzeniu się skóry.

Działanie

  • wzmacnia odporność organizmu
  • pomaga walczyć z przeziębieniem i grypą
  • chroni skórę przed działaniem wolnych rodników
  • polecana do pielęgnacji cery trądzikowej i skóry po kąpielach słonecznych
  • wzmacnia elastyczność skóry i wygładza zmarszczki, redukuje rozstępy
  • wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych

Funkcje jakie pełni witamina C w organizmie

  • wspomaga i przyspiesza metabolizm
  • przyspiesza proces gojenia się ran i zrastania kości
  • uczestniczy w regeneracji witaminy E
  • wpływa na wytwarzanie i zachowanie kolagenu (służy do produkcji tkanki łącznej)
  • uczestniczy w wytwarzaniu krwinek czerwonych, ułatwia przyswajanie żelaza
  • redukuje i przeciwdziała procesom wywołanym przez wolne rodniki
  • ma właściwości bakteriostatyczne, a nawet bakteriobójcze w stosunku do niektórych drobnoustrojów chorobotwórczych
  • zwiększa odporność organizmu (zmniejsza ryzyko przeziębień i krótszy czas ich trwania)
  • hamuje tworzenie się sińców, powstawanie krwotoków czy krwawienia z dziąseł
  • odpowiada za sprawne funkcjonowanie układu krwionośnego i serca, obniża ciśnienie krwi,
  • chroni przed miażdżycą i odkładaniem się cholesterolu,
  • chroni organizm przed zmianami nowotworowymi

Skutki niedoboru witaminy C

  • szkorbut
  • uszkodzenia naczyń krwionośnych (krwawienia)
  • spowolniony proces gojenia się ran
  • zapalenie dziąseł
  • zaburzenia neurologiczne
  • bóle mięśni i stawów
  • zmniejszona odporność
  • brak apetytu i apatia

Skutki nadmiaru witaminy C

Nadmiary witaminy C nie jest toksyczny dla organizmu, ale może powodować dolegliwości żołądka, nudności, biegunkę. Nadmiar witaminy C jest wydalany wraz z moczem. Nie zaleca się przekraczać wskazanej dawki, ponieważ może ona obciążyć nerki.

Stosowanie

Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety.

Pamiętaj, że tylko zdrowy tryb życia i zrównoważony sposób odżywiania zapewniają prawidłowe funkcjonowanie organizmu i zachowanie dobrej kondycji.

Suplementu diety nie zaleca się spożywać przez osoby, które mają skłonności do tworzenia kamieni nerkowych lub borykają się z kamicą nerkową.

Sposób użycia:

Porcję produktu  1 g (1 miarka-1ml) spożywać raz dziennie, najlepiej podczas posiłku popijając wodą, suplement diety można rozpuścić w wodzie lub ulubionym napoju

Nie przekraczać zalecanej  porcji do spożycia w ciągu dnia.  Produkt nie może być stosowany przez osoby uczulone na którykolwiek z jego składników.

Przechowywać w miejscu niedostępnym dla małych dzieci. Przechowywać w miejscu suchym w temperaturze pokojowej w szczelnie zamkniętych opakowaniach.

Składniki: Witamina C (kwas L-askorbinowy).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *