10 skutecznych sposobów na odchudzanie

O odchudzaniu mówiono już wiele. Jedz mniej, ruszaj się, unikaj fast-foodów. To najczęściej spotykane zalecenia. Są one jednak niekonkretne, przez co wydają się mdłe, nijakie i nieskuteczne. Poznaj 10 konkretnych porad na skuteczne odchudzanie.

odchudzanie

Z tego artykułu dowiesz się:

O 10 praktycznych wskazówkach, które pozwolą Ci szybko schudnąć

Odchudzanie – dlaczego się nie udaje?

Wielu z nas chcę mieć szczupłą sylwetkę. Czujemy się wtedy pewni siebie, atrakcyjni, a zarazem mamy przeświadczenie, że robimy wiele na rzecz poprawy zdrowia. Dlaczego więc dbanie o prawidłową masę ciała jest tak trudne i często się nie udaje?

Powód jest prosty. Dbanie o sylwetkę to nie coś okresowego, co potrwa 3 miesiące, a później już zawsze będzie ok. Fit sylwetka to zmiana nawyków żywieniowych i stylu życia na stałe. To klucz do sukcesu.

Sposoby na odchudzanie – podstawa

Aby faktycznie poprawić wygląda ciała, nie ma co szukać w internecie magicznych sposobów na domowe odchudzanie, czy kit w postaci super, hiper ćwiczeń na odchudzanie tylko z brzucha.

Jeśli chcesz mieć świetną sylwetkę i być w pełni zdrowia, musisz uświadomić sobie, że to aktywność w ciągu dnia i skrojona na miarę potrzeb dieta jest tutaj najważniejsza. Jednak jak wiadomo, ciężko jest z dnia na dzień całkowicie zmienić styl życia. To niewykonalne.

Jest jednak wiele praktycznych wskazówek, których wprowadzenie nie jest trudne, a stanowi świetny początek do zmiany stylu życia.

10 skutecznych trików na odchudzanie

  1. Pij po przebudzeniu 400 ml lekko ciepłej wody, najlepiej z dodatkiem imbiru i cytryny;
  2. Śniadanie jedz na bogato. Pozwól sobie na posiłek obfity w zdrowe tłuszcze, węglowodany złożone i białko np. pieczywo pełnoziarniste z masłem orzechowym i bananem;
  3. W porze drugiego śniadania wypij minimum 250 ml wody i dopiero wtedy zacznij je jeść;
  4. Obiad jedz powoli, co ułatwi Ci metoda odkładania widelca na stół po wzięciu każdego kęsa do ust;
  5. Jeśli zależy Ci na szybkich efektach, trzymaj się zasady: Jem produkty pochodzenia zwierzęcego dopiero po godz. 18;
  6. Kolację jedz ok. 2 godzin przed położeniem się spać;
  7. Uprawiaj aktywność fizyczną regularnie (i nie mowa tutaj o siłowych treningach). Rób sobie przerwy w pracy i spaceruj w tym czasie po biurze, rozmawiasz przez telefon – rób to na stojąco, oglądasz TV – w czasie reklamy zrób 10 przysiadów;
  8. Chcę Ci się na słodko? Zjedz kisiel z owocami zamiast batona, sernika i ciastka z kremem;
  9. Wieczorem zdarzyło Ci się podjadać słodkie? Zrób trening kolejnego dnia z rana na czczo (min. 30 minut). Według badań tyle wystarczy, żeby zrównoważyć łakocie z dnia poprzedniego.

I najważniejsze. Nie odmawiaj sobie przyjemności z jedzenia. Sprawi to, że pewnego razu dopadnie Cię wilczy głód i wszystko pójdzie na marne.

Pozwól sobie na coś niezdrowego nawet 2 razy w tygodniu i równoważ to regularną aktywnością fizyczną. W innym wypadku przytyjesz jeszcze bardziej.

odchudzanie dieta

Podsumowanie

Znasz teraz 10 praktycznych sposobów na odchudzanie, które nie wymagają od Ciebie znacznych zmian stylu życia. Wystarczy, że wprowadzisz te zasady, a zobaczysz, że już po kilku dniach Twoje ciało zaczynie się zmieniać.

Bądź świadom tego, że dbanie o zdrowie nie trwa tydzień, miesiąc czy pół roku. To zmiana na całe życie. Trzymając się tych porad, z biegiem czasu będzie Ci o wiele łatwiej wprowadzać nowe, a przede wszystkim zdrowe nawyki żywieniowe.

A jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *