Codzienna aktywność fizyczna sposobem na zdrowie

Ten artykuł będzie krótki, ale bardzo treściwy. Oto 9 argumentów za tym że aktywność fizyczna to doskonały sposób na zachowanie zdrowia.

  1. Poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego, przez co rzadziej łapiesz przeziębienie. Regularny wysiłek sprawia, że w organizmie zwiększa się aktywność komórek odpowiedzialnych za reakcję na wirusy i bakterie.
  2. Zmniejsza ryzyko zachorowania na depresję, a także polepsza samopoczucie osób chorujących. Ponadto wysiłek fizyczny poprawia koncentrację, zmniejsza czas reakcji na bodźce (to znaczy, że reagujesz szybciej i myślisz szybciej).
  3. Redukuje stężenie glukozy we krwi, przez co zapobiega rozwojowi cukrzycy i jej negatywnych konsekwencji (u osób już chorujących).
  4. Zmniejsza otłuszczenie ciała, a wraz z tym redukuje stężenie cholesterolu we krwi i ilość cytokin prozapalnych – czynników wywołujących w organizmie stany zapalne. Wraz z mniejszą ilością tkanki tłuszczowej w ciele, polepsza się tez wygląd skóry, zmniejsza się cellulit, a wspomniana redukcja stanów zapalnych może dotyczyć zarówno chorób wewnętrznych, jak i polepszenia stanu cery.
  5. Obniża ryzyko łamliwości kości – bo regularny wysiłek wzmacnia strukturę kości i zwiększa ich gęstość. To szczególnie ważne dla kobiet w wieku menopauzalnym, które są narażone na rozwój osteoporozy o wiele bardziej, niż mężczyźni i młodsze osoby.
  6. Poprawia życie seksualne – bo dzięki wysiłkowi nie tylko lepiej wyglądasz, czujesz się ze sobą fajniej, ale też Twoje hormony funkcjonują we właściwy sposób.
  7. Twoje serce bije mocniej – oczywiście to metafora, ale dzięki wysiłkowi układ sercowo-naczyniowy adaptuje się do różnego rodzaju oddziaływania na jego pracę, przez co potem trudniej wyprowadzić go z równowagi, a mięsień sercowy może znieść więcej pracy.
  8. Polepsza procesy trawienne dzięki temu, że wzmaga perystaltykę jelit. W konsekwencji nie cierpisz na zaparcia i redukujesz ryzyko zachorowania na nowotwór jelita grubego. Tutaj uwaga – by nie odczuwać ciężkości na żołądku podczas treningu, nie jedz niczego na godzinę przed wysiłkiem.
  9. Zwiększa samoświadomość – dzięki wysiłkowi lepiej postrzegasz reakcje swojego organizmu i masz większą świadomość tego, co się w nim dzieje.

 

Potrzebujesz jeszcze więcej argumentów za uprawianiem sportu?

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.
Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *