Dieta kapuściana – co warto o niej wiedzieć?

Szukasz sposobu na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów przed rozpoczęciem karnawału? A może chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat diety kapuścianej? W poniższym artykule znajdziesz garść najważniejszych informacji na ten temat!

Dieta kapuściana (znana również jako dieta prezydencka) od lat uznawana jest za skuteczny i szybki sposób radzenia sobie z nadmiarem kilogramów. Niestety, niniejsza kuracja odchudzająca, jak każda inna dieta restrykcyjna niesie ze sobą spore zagrożenie dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Wszystko to za sprawą ograniczonej ilości produktów oraz kalorii spożywanych w ciągu dnia.

Na czym polega dieta kapuściana?

Dieta kapuściana to prosta (zazwyczaj 5-7 dniowa) kuracja odchudzająca, której podstawą jest spożywanie specjalnej zupy przyrządzonej z białej lub włoskiej kapusty. A jakie inne zasady obowiązują w diecie prezydenckiej:

Po pierwsze: Nie należy stosować jej przez okres dłuższy niż 5-7 dni;

Po drugie: W czasie jej trwania należy bezwzględnie pamiętać o prawidłowym nawadnianiu organizmu;

Po trzecie: Podczas przygotowywania dań zalecanych w diecie kapuścianej, należy zrezygnować ze spożywania soli, pieczywa oraz tłuszczów pochodzenia zwierzęcego.  Dozwolone jest spożywanie maksymalnie 200 gramów mięsa cielęcego lub drobiowego w ciągu doby;

Po czwarte: W czasie stosowanie niniejszej diety, ważne jest uzupełnianie swojego jadłospisu o zestaw świeżych warzyw, takich jak pomidory oraz marchew;

Po piąte: Podczas stosowania diety kapuścianej, warto przygotowywać pełnowartościowe koktajle owocowo-warzywne;

Po szóste: W czasie trwania niniejszej kuracji odchudzającej nie należy spożywać więcej niż 1000 kalorii na dobę.

Jakie są wady i zalety diety kapuścianej?

Wśród niewątpliwych zalet diety kapuścianej możemy wyróżnić:

  • Łatwą dostępność i niską cenę produktów niezbędnych do przygotowania posiłków stanowiących podstawę jadłospisu niniejszej diety;
  • Jej krótki czas trwania oraz efektywność (szacuje się, iż w czasie trwania niniejszej diety można stracić od 3 do 5 kilogramów);
  • Skuteczne oczyszczenie organizmu, które możliwe jest dzięki dostarczaniu sporych ilości błonnika pokarmowego zawartego w spożywanych produktach.

Wśród wad diety kapuścianej możemy natomiast wyróżnić:

  • Kształtowanie negatywnych wzorców żywieniowych. Mimo, iż dieta kapuściana jest w stanie zapewnić nam efektywny spadek masy ciała, nie kształtuje ona pozytywnych wzorców odżywiania, a jej efekty często są krótkotrwałe;
  • Monotonię posiłków, która spowodowana jest ograniczoną liczbą produktów dozwolonych w niniejszej diecie;
  • Dyskomfort spowodowany częstymi wizytami w toalecie (które stanowią następstwo spożywania dużych ilości błonnika w ciągu dnia);
  • Negatywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie;
  • Krótkotrwałość efektów oraz wysokie ryzyko wystąpienia efektu jo-jo.

Czy dieta kapuściana jest bezpieczna dla naszego zdrowia?

Stosowanie zasad diety kapuścianej może wywierać negatywny wpływ na nasze zdrowie oraz samopoczucie w czasie jej trwania. Wszystko to za sprawą ograniczonej liczby produktów, a tym samym składników odżywczych dostarczanych do organizmu, których następstwem może być nie tylko pogorszenie wyglądu naszej skóry, włosów i paznokci, ale również odczuwanie uporczywego zmęczenia, bólów i zawrotów głowy, biegunek, bolesnych wzdęć, a nawet zaparć. Ponadto, przed stosowaniem niniejszej diety bezwzględnie powinny wzbraniać się osoby zmagające się z określonymi chorobami przewlekłymi (w tym zaburzeniami dietozależnymi) oraz zaburzeniami odporności organizmu.

Choć dieta kapuściana może przynieść nam niewątpliwie satysfakcjonujące efekty w krótkim czasie, przed rozpoczęciem jej stosowania należy uwzględnić jej negatywny wpływ na stan naszego organizmu oraz wysokie ryzyko wystąpienia efektu jo-jo. Jeśli pragniesz cieszyć się zdrową i smukłą sylwetką przez długi czas, zmień swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe i zamień je na zdrowy i zrównoważony styl życia. W ten sposób będziesz cieszyć się nie tylko pięknym ciałem, ale przede wszystkim zdrowiem i dobrym samopoczuciem.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *