Dieta odkwaszająca – chwilowa moda, czy prawdziwa skuteczność?


Jakie są najważniejsze zasady niniejszej diety? I jak może ona wpłynąć na funkcjonowanie naszego organizmu? Odpowiedzi na te pytania oraz inne, cenne informacje na temat diety odkwaszającej znajdziesz w dalszej części tekstu.

Czujesz nadmierne zmęczenie, a może doskwierają Ci częste bóle głowy i osłabienie odporności. Według twórców teorii o zakwaszeniu organizmu, to właśnie nieodpowiednia dieta stanowi przyczynę powyższych dolegliwości. I o ile sposób odżywiania w znacznym stopniu wpływa na nasze samopoczucie oraz fizjologiczny stan organizmu, o tyle dieta alkaiczna wymaga od nas stosowania znacznych ograniczeń nawet podczas doboru świeżych warzyw i owoców, które stanowią niezbędny element zdrowego stylu życia. Tak więc, czy stosowanie niniejszej diety naprawdę jest konieczne?

Dieta odkwaszająca – najważniejsze zasady

Zwolennicy niniejszego sposobu odżywiania są zgodni, że spożywana przez nas żywność jest w stanie wpłynąć na „zakwaszenie” organizmu. I chociaż dieta ta w głównej mierze oparta jest o spożywanie świeżych warzyw i owoców, wiele firm parafarmaceutycznych promuje swoje suplementy diety oraz specjalne produkty do alkalizacji wody, które mogą negatywnie wpływać na funkcjonowanie organizmu człowieka. Niemniej jednak, jadłospis diety alkaicznej wyklucza również spożywanie tłustych dań mięsnych oraz jego przetworów, co może pozytywnie oddziaływać nie tylko na nasze samopoczucie, ale również na zdrowy wygląd sylwetki. Warto jednak pamiętać, że skuteczność diety odkwaszającej nie została potwierdzona żadnymi rzetelnymi badaniami naukowymi. Dlatego też, zamiast zamawiać drogie diety alkaiczne oraz wątpliwej skuteczności suplementy diety, warto wprowadzić zasady zdrowego odżywiania do swojej codzienności.

Dieta odkwaszająca – jakie produkty powinniśmy spożywać?

Twórcy teorii o zakwaszeniu organizmu dzielą produkty na dwie kategorie – zasadotwórcze oraz kwasotwórcze. Według nich, w naszym jadłospisie powinna znajdować się żywność charakteryzująca się pH w przedziale od 7 do 10. W grupie niniejszych składników znajdziemy: marchew, seler, kalafior, szpinak (surowy), szparagi, kapustę czerwoną, ogórek zielony, cebulę, cytrynę i limonkę, bakłażan oraz brukselkę (pH = 10); cukinię, paprykę, sałatę, kiwi, melon, winogrona, gruszkę, daktyle, borówki, herbaty ziołowe oraz oliwę z oliwek (pH=9); świeżą kukurydzę, pomidory, oliwki, awokado, jabłka, truskawki, białą rzodkiewkę, brzoskwinie, banany, czereśnie, morele, dziki ryż, migdały oraz kaszę jaglaną (pH=8); oleje roślinne, świeże masło, świeżą śmietanę, mleko (pochodzenia krowiego) oraz wodę (pH=7).

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *