Dlaczego warto pić sok z żurawiny?

Jakie wartości odżywcze w sobie skrywa? I jak na stan naszego zdrowia może wpłynąć jego regularne spożywanie? Odpowiedzi na te pytania oraz inne, cenne informacje na temat soku z żurawiny znajdziesz w dalszej części tekstu.

Sok z żurawiny to prawdziwa skarbnica cennych witamin i składników mineralnych. Dlatego też, od wielu lat uznawany jest za wartościowy środek w leczeniu stanów zapalnych pęcherza moczowego oraz zaburzeń czynności żołądka. Posiada intensywny, lekko kwaskowaty smak, a do tego idealnie nadaje się jako dodatek do rozgrzewającej herbaty. A co jeszcze powinniśmy wiedzieć na temat soku z żurawiny.

Sok z żurawiny – poznaj jego najcenniejsze wartości odżywcze

W 100 gramowej porcji żurawiny znajdziemy między innymi: około 46 kalorii; 0,46 grama białka; zaledwie 0,13 grama tłuszczu; blisko 11,97 gramów węglowodanów oraz 3,6 grama błonnika. Dodatkowo, niniejszy owoc skrywa w sobie:

Cenne witaminy, takie jak:

  • Witaminę A;
  • Witaminy z grupy B (w tym witaminę B6, tiaminę, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy);
  • Witaminę C;
  • Witaminę E; oraz
  • Witaminę K.

Niezbędne minerały, takie jak:

  • Potas;
  • Fosfor;
  • Wapń;
  • Magnez;
  • Sód;
  • Żelazo; oraz
  • Cynk.

Sok z żurawiny – jakie właściwości zdrowotne wykazuje?

Za sprawą zawartych w nim cennych witamin i minerałów, sok z żurawiny wykazuje pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka. Jego regularne spożywanie może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka chorób w obrębie układu moczowego. Dodatkowo, dzięki witaminie C, niniejszy produkt wpływa na wsparcie naszej odporności w okresie jesienno-zimowym. Okazuje się również, że sok z żurawiny reguluje prawidłową czynność układu krążenia, między innymi poprzez utrzymanie optymalnego poziomu cholesterolu HDL (dobrego cholesterolu). Sok z czerwonych owoców żurawiny wykorzystywany jest również podczas leczenia chorób związanych z układem krążenia. Przyjmowanie niniejszych owoców (zarówno surowych, jak i w formie soku) wpływa na łagodzenie objawów choroby wrzodowej żołądka oraz dwunastnicy.

Sok z żurawiny – jaki wybrać?

Chociaż sok z żurawiny jest w stanie dostarczyć nam wiele cennych wartości odżywczych, warto wybrać taki, który charakteryzuje się jak najmniejszą ilością sztucznych konserwantów oraz białego cukru. Dla tych osób, które w okresie jesienno-zimowym nie obejdą się bez kubka gorącej herbaty, polecamy syrop żurawinowy z ziołami, dzięki któremu nie tylko wzmocnimy odporność organizmu, ale również odkryjemy nowy, rozgrzewający smak tego tradycyjnego napoju.

Sok z żurawiny – czy można zrobić go w domu?

Pełen wartości odżywczych sok z żurawiny bez przeszkód możesz przygotować u siebie w domu. Wystarczą Ci do tego świeże owoce oraz odrobina miodu dla uzyskania słodyczy. Podczas przygotowywania napoju, niezbędna może okazać Ci się również wyciskarka do soku. Tak przygotowany napój, zamknięty w szklanej butelce, może być przechowywany w lodówce nawet przez kilka dni.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.