Jak przygotować smaczny i zdrowy obiad do pracy z kaszą w roli głównej?

W ciągu pracowitego tygodnia często zapominamy o zjedzeniu pożywnego posiłku. Z braku czasu sięgamy wówczas po szybkie przekąski, które oprócz chwilowego zaspokojenia głodu, nie dostarczają do naszego organizmu żadnych wartościowych składników odżywczych. Na szczęście znaleźliśmy prosty sposób na to, jak przygotować smaczny, a przede wszystkim zdrowy obiad, który bez przeszkód możesz zabrać ze sobą do pracy.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak przygotować kaszę owsianą z warzywami;
  • Jak przygotować kaszę jaglaną z owocami;
  • Jak przygotować kaszę gryczaną z dodatkiem orzechów piniowych.

Jak przygotować kaszę owsianą z warzywami?

Produkowana z ziaren owsa kasza owsiana stanowi nie tylko doskonałe źródło błonnika, ale również jest łatwa i szybka w przygotowaniu. Dlatego też, bez przeszkód możemy wykorzystać ją do przygotowania pożywnego obiadu.

Jakich składników potrzebujesz?

  • 100g kaszy owsianej;
  • 1 papryki zielonej;
  • 10 pomidorków koktajlowych;
  • 10 oliwek zielonych;
  • 2 łyżek przecieru pomidorowego;
  • Szczypty bazylii;
  • Łyżeczki miodu;
  • Szczypty papryki ostrej.

Sposób przygotowania:

Krok I: W niewielkiej misce lub szklance, wymieszaj ze sobą przecier pomidorowy, bazylię, paprykę ostrą oraz miód;

Krok II: Ugotuj kaszę owsianą zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi na opakowaniu;

Krok III: Paprykę pokrój w drobną kostkę;

Krok IV: Pomidorki koktajlowe oraz oliwki przetnij wzdłuż;

Krok V: Wymieszaj ze sobą ugotowaną kaszę oraz pokrojone warzywa;

Krok VI: Do kaszy z warzywami dodaj sos pomidorowy, a następnie dokładnie wymieszaj ze sobą wszystkie składniki.

Nasza rada! Gotowe danie możesz przełożyć do szklanego pojemnika z pokrywką i bez przeszkód zabrać je ze sobą do pracy.

Jak przygotować kaszę jaglaną z owocami?

Kasza jaglana jest uznawana za jedną z najzdrowszych i najsmaczniejszych kasz. Jest niezrównanym źródłem witamin z grupy B, jak również żelaza i miedzi. Niniejszą kaszę możemy podawać zarówno w połączeniu z warzywami, jak i owocami. Oto nasza propozycja!

Jakich składników potrzebujesz?

Sposób przygotowania:

Krok I: Kaszę jaglaną opłucz pod strumieniem zimnej wody, a następnie ugotuj ją zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi na opakowaniu;

Krok II: Śliwki przekrój na pół, pozbądź się z nich pestek, a następnie pokrój w kostkę i posyp szczyptą cynamonu;

Krok III: Ugotowaną kaszę jaglaną wymieszaj razem ze śliwkami oraz pokruszonymi orzechami włoskimi;

Krok IV: Na koniec dodaj do dania jedną łyżkę syropu daktylowego i jeszcze raz delikatnie wymieszaj ze sobą wszystkie składniki.

Nasza rada! Jeśli nie masz w domu śliwek, bez przeszkód możesz użyć jabłek, gruszek lub pomarańczy. Wybór należy wyłącznie do Ciebie.

Jak przygotować kaszę gryczaną z dodatkiem orzechów piniowych?

Chociaż kasza gryczana najczęściej wykorzystywana jest w roli dodatku do dań mięsnych, doskonale może sprawdzić się również w roli głównego dania. Jest ona bowiem doskonałym źródłem białka oraz aminokwasów egzogennych. Jej częste spożywanie wpływa doskonale nie tylko na nasze samopoczucie fizyczne, ale również psychiczne.

Jakich składników potrzebujesz?

Sposób przygotowania:

Krok I: Kaszę gryczaną ugotuj zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi na opakowaniu;

Krok II: Buraka oraz ser feta pokrój w drobną kostkę i dodaj do ugotowanej kaszy gryczanej;

Krok III: Do kaszy z warzywami oraz serem feta dodaj łyżkę oliwy z oliwek, szczyptę rozmarynu oraz garść orzechów piniowych;

Krok IV: Przy pomocy dużej łyżki jeszcze raz dokładnie wymieszaj wszystkie składniki.

Nasza rada! Do przyrządzenia dania użyj wystudzonej kaszy gryczanej. Jeśli masz na to ochotę, zamiast oliwy z oliwek możesz użyć oleju lnianego lub rzepakowego.

Podsumowanie

Kasza to doskonały sposób na przyrządzenie szybkiego i pełnowartościowego posiłku. Wystarczy dodać do niej odrobinę ulubionych warzyw lub owoców, aby w kilka chwil stworzyć pełnowartościowe danie, które bez przeszkód możesz wziąć ze sobą do pracy.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *