Jak skutecznie obniżyć cholesterol? – dieta TLC

tlc.dieta.logo.123

Dieta TLC została stworzona przez amerykańskich dietetyków. Jednak nie jest to zwykła dieta, a bardziej całościowa zmiana trybu życia, której głównym celem jest obniżenie poziomu “złego” cholesterolu. Na czym polega? Jakie rezultaty przynosi?

Nazwa diety TLC pochodzi od angielskich słów Therapeutic Lifestyle Changes, gdzie tłumaczyć możemy to jako “terapię zmiany stylu życia”. Przez lekarzy i naukowców dieta TLC została okrzyknięta “dietą zmniejszającą ryzyko chorób serca”.

Dieta TLC składa się z:

  • zalecanych ćwiczeń fizycznych
  • wskazówek żywieniowych
  • zmiany codziennych nawyków

Dzięki temu zmniejsza się ryzyko zachorowalności na choroby związane z układem krążenia.

Nadrzędnym założeniem diety obniżającej cholesterol jest przyjmowanie takiej ilości kalorii, która pozwoli na utrzymanie prawidłowej wagi ciała. Dla każdego z nas zapotrzebowanie na kalorie jest inne, dlatego w celu ustalenia indywidualnego jadłospisu, najlepiej skosnultować się z dietetykiem.

Dieta TLC zaleca spożywać:

  • do 15 dkg ryb bez skóry i drobiu na dzień
  • 4 porcje owoców i od 3 do 5 porcji warzyw na dobę
  • 2-3 porcje dziennie produktów niskotłuszczowych bądź produktów mlecznych beztłuszczowych
  • ryż, kasze (jaglana, gryczana, komosa, kuskus), makarony pełnoziarniste, czyli produkty zbożowe, które pochodzą z pełnego przemiału

tlc.logo.dieta

Dozwolone są produkty, które zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, zmniejszające poziom “złego” cholesterolu, takie jak orzechy, olej z pestek winogron, awokado i pestki dyni.

Istotny dla powodzenia kuracji jest regularny wysiłek fizyczny, najlepiej 30 minut dziennie, np. szybki spacer. Konieczne jest pozbawienie się nałogów. Niedopuszczalne jest palenie, spożywanie alkoholu i dania typu fast food.

Dieta TLC, pomaga zmienić tryb życia, poprawia zdrowie. Przestrzegając tej diety można oddalić ryzyko zapadnięcia na wiele chorób związanych z układem krążenia, poprawić kondycję, polepszyć samopoczucie i schudnąć bez efektu jo-jo.

 

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.