Jak utrzymać zdrową dietę i aktywny tryb życia w okresie wakacji?

Chociaż lato to czas, który obfituje w świeże warzywa i owoce, często niniejszy okres stanowi spore wyzwanie dla osób dbających o zdrowy wygląd swojej sylwetki. Wielogodzinne leżakowanie, lodowe desery, gofry, słone przekąski – wszystko to sprawia, że trudno jest nam przestrzegać zasad zdrowego żywienia w czasie urlopu. Dlatego też, przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu dowiesz się, jak utrzymać szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie podczas wakacyjnego szaleństwa.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakich zasad diety warto przestrzegać podczas wakacyjnego urlopu?
  • Jak ćwiczyć podczas wakacyjnego urlopu?
  • Jakie ilości wody powinniśmy spożywać w czasie upałów?
jak utrzymać zdrową dietę w okresie wakacji

Jakich zasad diety warto przestrzegać podczas wakacyjnego urlopu?

Przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania przyczynia się nie tylko do poprawy wyglądu naszej sylwetki, ale przede wszystkim poprawy naszego zdrowia i samopoczucia. Dlatego też, powinniśmy przestrzegać ich każdego dnia, bez względu na okoliczności. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw kilku wskazówek, dzięki którym łatwiej będzie Ci utrzymać zdrową dietę w czasie wakacyjnego urlopu.

Po pierwsze: NIE ZAPOMINAJ O JEDZENIU ŚNIADANIA. Zadbaj o to, aby przygotowane przez Ciebie śniadanie zawierało w sobie zestaw cennych dla zdrowia składników odżywczych. W okresie letnim jest to niezwykle proste. Wystarczy, że przygotujesz owsiankę z dodatkiem świeżych jagód lub kanapkę z chleba pełnoziarnistego z dodatkiem świeżego pomidora, sałaty masłowej i awokado.

Po drugie: STARAJ SIĘ SPOŻYWAĆ REGULARNE POSIŁKI. Nawet wtedy, gdy planujesz długi dzień na plaży, zabierz ze sobą drugie śniadanie w zdrowej postaci. Nie zapominaj również o tym, aby zawsze mieć pod ręką świeże przekąski, takie jak owoce, sałatki warzywne, czy orzechy.

Po trzecie: UNIKAJ SPOŻYWANIA DUŻEJ ILOŚCI SŁODKICH DESERÓW. Nie odmawiaj sobie przyjemności zjedzenia lodów, pamiętaj jednak o tym, aby wybrać te, które będą zawierały w sobie więcej cennych dla zdrowia składników odżywczych. Na przykład, zamiast lodów w polewie czekoladowej, postaw na sorbet truskawkowy lub z owoców leśnych. Wybierając gofra, zrezygnuj z bitej śmietany i poproś o możliwe jak największą porcję świeżych owoców. Pamiętaj również, że słodka przekąską nie powinna zastąpić Ci pełnowartościowego posiłku. Dlatego też, nie rezygnuj z jedzenia pożywnej kolacji, jeśli tego dnia w Twoim menu zagościły słodkości.

Jak utrzymać aktywny tryb życia w okresie wakacji?

Po czwarte: WYBIERAJ MOŻLIWE JAK NAJZDROWSZE DANIA. Chociaż menu restauracji w kurortach wakacyjnych często nie ma zbyt wiele wspólnego ze zdrowym żywieniem, można zawsze postawić na zdrowszy wybór. Jeśli masz ochotę na rybę, zapytaj czy możesz otrzymać ją w formie pieczonej, a nie smażonej. Zrezygnuj również ze spożywania frytek, a zamiast tego zdecyduj się na podwójną porcję sałatki/surówki.

Po piąte: UNIKAJ SPOŻYWANIA NADMIERNYCH ILOŚCI ALKOHOLU I SŁODZONYCH NAPOJÓW GAZOWANYCH. W upalny wieczór postaw raczej na wytrawne wino, niż piwo lub drinki z dużą zawartością słodkich soków. Postaraj się również nie spożywać w ciągu dnia słodkich napojów gazowanych lub mrożonych herbat z dodatkiem dużej ilości cukru, zamiast tego wybieraj zwykłą wodę.

Jak ćwiczyć podczas wakacyjnego urlopu?

Urlop kojarzy nam się zazwyczaj z lenistwem. Niemniej jednak, nie warto rezygnować podczas niego z aktywności fizycznej. Nie oznacza to, że trzeba spędzać czas w hotelowej siłowni. Można natomiast wykorzystać to, co oferuje nam nasze otoczenie. Jeśli jesteś nad morzem, każdego ranka po zjedzeniu pożywnego śniadania, udaj się na długi spacer plażą. Jeśli masz na to ochotę, zanurz się w wodzie i popływaj w otoczeniu fal przez 15-20 minut. Podczas górskiej wyprawy, zabierz ze sobą kije do Nordic Walking. Dzięki temu, zadbasz nie tylko o prawidłową pracę swoich nóg, ale również ramion i pleców. Spędzając urlop w otoczeniu mazurskich jezior, warto postawić na sporty wodne. Wybierz się ze swoją rodziną na wspaniałą wycieczkę rowerem wodnym lub kajakiem. Ta prosta przyjemność jest w stanie zapewnić nam sporą dawkę ruchu. Pamiętaj więc o tym, żeby wypoczywać aktywnie. Dzięki temu, po powrocie z wakacyjnego urlopu będziesz pełny/pełna wigoru!

Jak utrzymać zdrową dietę i aktywny tryb życia w okresie wakacji?

Jakie ilości wody powinniśmy spożywać w czasie upałów?

Zaleca się, aby osoba dorosła w ciągu dnia spożywała minimum 1,5 L płynów. Niemniej jednak, w okresie letnich upałów warto podwoić niniejszą dawkę. Aby jak najskuteczniej nawodnić swój organizm, należy wybierać wodę naturalną lub gazowaną (w mniejszych ilościach). Warto pamiętać, że wszelkie soki, napoje gazowane, a w szczególności napoje energetyczne nie zaspokoją naszego zapotrzebowania na płyny, a jedynie podniosą poziom cukru we krwi. Dlatego też, jeśli masz ochotę na coś innego, postaw na wodę z dodatkiem lodu i świeżych owoców, domową herbatę mrożoną lub czarną lemoniadę, która skutecznie ugasi Twoje uczucie pragnienia, a przy okazji dostarczy do organizmu zestaw cennych składników odżywczych.

Podsumowanie

Lato to wyjątkowy czas. Okres, który obfituje w świeże warzywa i owoce. Mimo to, podczas urlopu często zapominamy o przestrzeganiu zasad zdrowej diety. Czas to zmienić! W tym roku nie daj się urlopowym szaleństwom, które negatywnie wpłyną na Twoje samopoczucie oraz zdrowie. Postaw na zdrowy rozsądek i odrobinę przyjemności. Pamiętaj przy tym, że dbając o swój organizm każdego dnia, ten odwdzięcza Ci się w postaci zdrowia i pięknego wyglądu.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *