Owsianka – pomysł na zdrowe jesienne śniadanie

Owsianka to najpopularniejsze danie na śniadanie. Lubią ją wszyscy, i starsi i młodsi. Chętnie sięgamy po owsianki na słodko, owocowo, ale też po te pikantne. Poniżej znajdziesz kilka przepisów i pomysłów na owsianki, które możesz przygotować wcześniej, lub takie, które można zabrać do szkoły/pracy na drugie śniadanie.

Owsianka wrześniowa – czyli taka, która zwiastuje jesień, która powoli unosi się w powietrzu.
Do jej wykonania potrzebujecie:

  • płatki owsiane,
  • mleko lub wodę,
  • coś do posłodzenia
  • oraz dodatki: u nas nutadella, chipsy jabłkowe, orzechy macadamia oraz jagody goji i chipsy kokosowe.

Płatki gotujecie zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu, na wodzie lub mleku z dodatkiem słodzidła: miód, ksylitol, erytrytol – co lubicie. Następnie dekorujecie dodatkami – polecamy te, które są w naszym przepisie!
Połączenie smaków przypomina już delikatne nuty jesienne – chrupiące wiórki kokosowe, jagody goji oraz chipsy jabłkowe oraz orzechy macadamia zanurzone w czekoladzie.

vivio -owsianka wrześniowa

Owsianka kokosowa. Do jej wykonania potrzebujecie podstawowych składników:

  • płatki owsiane,
  • mleko,
  • coś do posłodzenia – u nas miód,
  • dowolne dodatki – np. krem kokosowy – CocoSpread oraz chipsy kokosowe i jagody goji.

Owsiankę można przygotować ekspresowo, nawet jeśli jesteśmy w porannym pośpiechu. Połączyć mleko, płatki oraz dodać łyżeczkę miodu i wstawić do mikrofali lub na gaz. Gdy płatki wchłoną wszystkie płyny można przejść do dodatków. Udekorować ulubionymi pestkami lub owocami i jest gotowe do spożycia. Smakuje równie dobrze na zimno jak i na ciepło, więc można śmiało zapakować na wynos, lub zjeść póki ciepłe w domu!

vivio -owsianka kokosowa

Owsianka warstwowa z budyniem – przepis na nocną owsiankę – którą przygotujecie dzień wcześniej.

Pierwsza warstwa:

  • płatki owsiane,
  • kakao,
  • nasiona chia,
  • mleko krowie/roślinne lub woda.

Druga warstwa:

  • budyń w proszku bez cukru,
  • mlek,
  • wiórki kokosowe.

Dodatki:

  • orkisz ekspandowany,
  • ulubione owoce.

Płatki owsiane gotujemy z dodatkiem kakao i nasion chia na wodzie lub mleku. Przekładamy do pojemniczka i przygotowujemy druga warstwę. 15 g budyniu na 100g mleka, przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu – pod koniec dodajemy wiórki kokosowe i ulubione słodzidło i znów przekładamy do pojemniczka. Na górę dodajemy ulubione dodatki, np. maliny, borówki i orkisz ekspandowany. Smakuje wyśmienicie. Szybkie i pożywne śniadanie, które nasyci odpowiednio długo oraz zaspokoi ochotę na słodkie. Co lepsze, nawet jeśli rano zaśpicie – wasze śniadanie będzie już gotowe!

vivio -owsianka z budyniem

Owsianka sezamowa z cynamonem – rozgrzewające jesienne smaki, w sam raz na chłodną pogodę. Potrzebujecie

  • mleka,
  • płatków owsianych miodu – jako bazy,
  • oraz dodatków: cynamon, jagody goji, tahini (pasta sezamowa) i suszone banany.

Takie połączenie smaków przywołuje jesienne klimaty, ale także przysparza słodyczy – przez obecność jagód i miodu, a dzięki chipsom bananowym – jest wspaniale chrupka. Do tego unoszący się aromat cynamonu połączony z tahini i jesienna aura gotowa…

owsianka sezamowa vivio

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.