Pestki dyni łuskane

Pestki dyni zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Są też źródłem kwasu linolowego, który jest zaliczany do egzogennych kwasów tłuszczowych.

W pestkach dyni znajdują się:
• witamina E
• witamina B1
• witamina B2
• witamina A
witamina C
• witamina D

 Kto powinien jeść pestki dyni?

  • Osoby, które cierpią na brak energii. (Żelazo, znajdujące się w pestkach dyni zwiększa poziom energii i dodaje sił witalnych).
  • Osoby, które odchudzają się i cukrzycy (Białko, znajdujące się w pestkach dyni, stabilizuje poziom cukru we krwi i zmniejsza uczucie głodu).
  • Osoby ciężko pracujące, żyjące w stresie – pestki dyni zawierają magnez
  • Osoby, cierpiące na depresję (glutaminian i tryptofan, zawarte w pestkach dyni, redukują objawy stresu i poprawiają ogólne samopoczucie).
  • Osoby dorosłe i dzieci, u których występują pasożyty przewodu pokarmowego.

 

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.