Płatki owsiane bezglutenowe- Dlaczego powinny je jeść nie tylko osoby uczulone na gluten?

Osoby zmagające się z celiakią i uczulone na gluten muszą zwracać szczególną uwagę na to, co jedzą. W ofertach sklepów ze zdrową żywnością znajdą wiele produktów, które mogą być bezpiecznie spożywane przez osoby z nietolerancją glutenu. Po takie produkty warto też sięgnąć, jeśli nawet nie należy się do tej grupy. Przykładem są bezglutenowe płatki owsiane. Dlaczego powinniśmy je włączyć do swojej diety?

platki_owsiane

Osoby, które nie zmagają się z nietolerancją glutenu mogą, a nawet powinny wybierać produkty bez glutenu*, np. bezglutenowe płatki owsiane. Dlaczego? Ponieważ są to płatki wyższej jakości i nie ma w nich innych zbóż. Jest to ważne dla osób, które chcą żyć zdrowiej i świadomie decydują się na rezygnację z glutenu. Dodatkowo płatki bezglutenowe są uważane za smaczniejsze, delikatniejsze, miększe od tradycyjnych płatek.

Owsianka, z dodatkiem bakalii, jagód goji i nasion chia to dobry pomysł na zdrowe śniadanie, które doda energii na cały poranek. Płatki owsiane zawierają duże ilości błonnika- średnio ok. 6,9 g na 100 g. Zawierają też beta-glukany, które przyczyniają się do obniżenia stężenia cholesterolu i triglicerydów we krwi.

Gluten kojarzy się raczej z pszenicą, choć białka, które odpowiadają za alergię i celiakię u wielu osób, znajdują się też w innych zbożach: owsie, jęczmieniu i życie. 95% osób chorych na celiakię toleruje owies, jeśli pochodzi z ekologicznych upraw.

*Produkty bez glutenu to takie, w których zawartość białek glutenowych nie przekracza 20 mg na kilogram.

A niżej przepis na pożywną owsiankę z jagodami goji i nasionami chia.

platki

Owsianka z jagodami goji i nasionami chia

Składniki na 2 porcje: – 8-10 łyżek płatków owsianych (do kupienia tutaj) – 2 łyżki jagód goji (do kupienia tutaj) – 2 łyżki wiórków kokosowych – 1 łyżeczka siemienia lnianego – 1 łyżeczka nasion chia – 2 migdały – pół łyżeczki oleju kokosowego – cukier do smaku- ksylitol

Len, chia oraz migdały rozdrobnić w młynku do kawy. Do rondelka wsypać płatki owsiane, zmielony len i chia, wiórki kokosowe, goję, olej kokosowy. Zalewać wrzątkiem- na ok 1 cm nad płatki. Wymieszać. Przykryć przykrywką i zostawić na noc. Rano podgrzać i dosłodzić.

Smacznego!

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.