Przekąski, które bez obaw możesz jeść przed snem

Od dawna dietetycy ostrzegają przed jedzeniem bezpośrednio przed snem, bo to sprzyja otyłości. My obalamy ten mit !W dzisiejszym świecie mało kto ma czas na jedzenie regularnych posiłków w ciągu dnia. Obowiązki sprawiają, że spożywamy je w pośpiechu, co nie sprzyja zdrowiu ani zachowaniu idealnej sylwetki, o której każdy marzy.

Powszechnie wiadomo, że jedzenie nocą lub późnym wieczorem, to jeden z najczęstszych błędów, przez które nie możemy schudnąć. W rzeczywistości jednak problemem nie jest to, że jemy, ale co jemy. Po prostu trzeba uważać żeby się nie objadać i odpowiednio przygotować zdrowe przekąski. To one zagwarantują głęboki, relaksujący sen… i bez obaw– NIE PRZYTYJESZ

sen

Oto kilka propozycji:

RZEŻUCHA– świetny dodatek do kanapek z twarożkiem lub pastą jajeczną, a do tego jaki zdrowy. Jest pełna witaminy B1, zawiera też potas, dzięki czemu usprawnia pracę Twoich mięśni i układu nerwowego.

SOCZEWICA – sięgnij po nią jeśli Twój dzień był ciężki lub jeśli lubisz długo ćwiczyć wieczorami. Jest bogata w białko, witaminę B6 i wspomaga pracę układu nerwowego. Oprócz tego obniża poziom cholesterolu. Jest idealna na spokojny sen…

MAKRELA – rybi zapach nie każdemu odpowiada, ale warto się z nim oswoić. Makrela jest źródłem witaminy B3, która jest przydatna w produkcji serotoniny (neuroprzekaźnika), a ta zapewni Ci długi sen.

BRĄZOWY RYŻ – jest zasobny w węglowodany (pożyteczne, złożone), które stymulują produkcję serotoniny. Zawiera też magnez, który sprawi, że zaśniesz szybko, jak dziecko.

PŁATKI OWSIANE– są bogate w tryptofan, czyli aminokwas, który okazuje się niezbędnym do produkcji serotoniny w mózgu. Serotonina ma zdolność do przemiany w melatoninę, która reguluje zegar biologiczny.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *