Soczewica czerwona i zielona

Soczewica czerwona jest najbardziej znanym rodzajem soczewicy i powstaje przez usunięcie łupinki z soczewicy brązowej. Nie wymaga wcześniejszego moczenia i świetnie sprawdzi się, jako dodatek do zup.

Soczewica zielona posiada delikatny smak, a po ugotowaniu jest wciąż sypka. Nadaje się do past kanapkowych i farszów.

Soczewica bez względu na rodzaj ma zbliżoną wartość odżywczą, czyli poziom witamin i minerałów.

Co zawiera soczewica?

  • dobrze przyswajalne białko
  • potas
  • kwas foliowy
  • taniny
  • błonnik
  • wapń
  • fosfor
  • sód
  • magnez
  • cynk
  • żelazo

Zastosowanie soczewicy

  • do zup oraz sosów
  • do sałatek i farszów
  • dodatek do dań warzywnych
  • baza do kotletów
  • składnik pasty do chleba
  • do wyrobu pasztetu
  • kiełki na kanapkę

mis-s mis. s

Wartość odżywcza soczewicy jest bardzo duża. Soczewica zawiera aż ok. 25% białka i tylko 1% tłuszczu.

Soczewica ma działanie lecznicze, ponieważ zawiera fityniany, które zapobiegają powstaniu nowotworów i regulują poziom cholesterolu we krwi. Chronią też przed chorobami serca i udarem mózgu.

luz kw. s mis. kw. s

Stosowanie

Przygotowując soczewicę, nie ma konieczności namaczania jej.
Soczewicę gotuje się 15-20 minut [Starsze nasiona nawet do godziny]. Woda powinna przykrywać nasiona.
W trakcie gotowania zostanie wchłonięta.

Soczewicę można lekko posolić pod koniec gotowania, lub nie solić jej wcale, aby nie stwardniała.

Soczewicę należy przechowywać w ciemnym, chłodnym miejscu. Powinna się znajdować w szczelnie zamkniętym opakowaniu. W takiej postaci możemy ją przechowywać nawet do roku.

Wraz z upływem czasu nasiona soczewicy mogą zblaknąć, ale nie ma to wpływu na wartości smakowe i odżywcze samej soczewicy.

Ugotowana soczewica musi być przechowywana w lodówce. Można ją tam trzymać do tygodnia.

Soczewicę można też zamrażać, ale przy rozmrożeniu może się pokruszyć.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *