Wieczorne buszowanie w lodówce czyli co zjeść, żeby się najeść i nie mieć wyrzutów sumienia

Wiele razy można spotkać się z przekonaniem, że wieczorne posiłki nie sprzyjają zgrabnej sylwetce. Jest to jeden z wielu mitów, ponieważ udowodniono, że ostatni posiłek powinien być spożywany około trzech godzin przed snem. Co jednak począć w sytuacji, w której parę minut przed położeniem się spać pojawia się silny głód bądź ochota na coś słodkiego?

Których produktów unikać, a które są dozwolone?
Pączki i czekolada są produktami zakazanymi. O ile w ciągu dnia możemy sobie pozwolić na „coś słodkiego”, o tyle wieczorem jest to kategorycznie zabronione. Węglowodany znajdujące się w słodyczach nie przynoszą organizmowi wartości odżywczych i odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Wieczorem najlepiej sięgać po składniki pochodzenia roślinnego. Zaleca się, by były to posiłki bogate w witaminy i białko, niezbędne do produkcji aminokwasów. Istnieją produkty posiadające ujemny bilans kaloryczny pożywienia. Na ich przetrawienie i przyswojenie organizm potrzebuje większej ilości kalorii niż one same zawierają, dlatego możemy spożywać je przed snem bez obawy o dodatkowe kilogramy. Do takich składników należą na przykład: sałata, rzodkiewka, ogórek, grejpfrut i melon.

144473602390462700
Po jaki posiłek najlepiej sięgać wieczorem?
Dobrym pomysłem jest na pewno zdrowa sałatka będąca pożywnym i smacznym posiłkiem. Przy przygotowaniu wieczornego dania najwygodniej sięgnąć po gotowe mieszanki sałat i warzyw marki Fit&Easy. Dzięki temu zaoszczędzimy czas poświęcony na zakupy oraz przygotowanie posiłków. Jest to również gwarancja i pewność źródła pochodzenia produktu. Mieszanki takie zawierają różnorodne odmiany warzyw i sałat, na przykład roszponkę, rukolę, szpinak czy jarmuż.

 
Przepis na sałatkę z roszponką:
Składniki(dla 2 osób):
– 1 opakowanie Roszponki Fit&Easy
– 1 różowy grejpfrut
– 1 owoc granatu
– 1 awokado
– 1 łyżka posiekanej świeżej mięty
– 1 cytryna
– 2 łyżki płynnego miodu
– Przyprawy do smaku: szczypta soli, pieprzu
Przygotowanie: Grejpfruta umyj, obierz ze skóry, oczyść z białej błonki i pokrój w plastry. Owoc granatu umyj, przekrój na pół i łyżeczką delikatnie wyjmij pestki. Umyte awokado obierz ze skóry, przekrój na pół, wyjmij pestkę i pokrój w kostkę, a następnie skrop je sokiem z cytryny, żeby nie ściemniało. Przygotuj sos – do płynnego miodu dodaj sok z cytryny i posiekaną mięte oraz pieprz. Na płaski talerz wyłóż roszponkę , dodaj awokado, lekko posól i wymieszaj. Następnie dodaj plastry grejpfruta i pestki z owocu granatu. Całość polej sosem.
Więcej przepisów na dietetyczne sałatki znajdziecie na stronie www.fitandeasy.pl.

Jeśli wieczorem pojawi się ochota na coś słodkiego, dobrym wyborem będą owoce. Wpływają one korzystnie na stan skóry i spowalniają procesy starzenia. Przygotowanie sałatki owocowej, będzie bardzo dobrą alternatywą dla szkodliwych węglowodanów znajdujących się w słodyczach.
Unikanie wieczornego posiłku nie jest dobrym rozwiązaniem. Długotrwałe uczucie głodu sprawia, że organizm w celu przetrwania gromadzi tłuszcz i spala tkankę mięśniową. Dlatego wstrzymywanie się od jedzenia przed snem nie będzie rozsądnym wyborem, a dobrze przemyślany posiłek na pewno nie zaszkodzi naszej sylwetce.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *