Wielkanoc w wersji light, czyli przepis na dietetyczny sernik świąteczny

Znacie sposób na odrobinę przyjemności ze skosztowania wielkanocnych ciast bez obaw, że przełoży się to na wagę? Jeśli nie, spróbujcie przepisu na dietetyczny sernik świąteczny, po który można sięgać bez wyrzutów sumienia. Dlaczego? Bo pozbyliśmy się z niego niezdrowego, kalorycznego cukru, mąki i tłuszczu. Jak to możliwe? Sprawdźcie w naszym przepisie!

Wielkanoc to czas radości, spotkań w rodzinnym gronie, czas odpoczynku i relaksu oraz okazja do skosztowania pysznych ciast i deserów. Z tym ostatnim bywa jednak różnie. Wielu z nas rezygnuje z ulubionych, świątecznych ciast, ponieważ są kaloryczne. Czy jest sposób, aby to zmienić i aby radość ze skosztowania świątecznych wypieków była pełna? Tak.

sernik-glowne-12

Proponujemy wypróbować w swojej kuchni przepis na dietetyczny sernik świąteczny, który smakiem nie ustępuje tradycyjnemu sernikowi, za to ma zdecydowanie mniej kalorii. Delikatny, kremowy- w sam raz na wielkanocny stół!

Składniki:
• 1 kg chudego twarogu na serniki
• 180 g cukru brzozowego- ksylitolu
• 5 jaj
• 3 łyżki zarodków lub otrębów pszennych + do posypania formy

Przygotowanie:
Wszystkie składniki: ser, cukier, jajka i zarodki/otręby pszenne umieścić w misie miksera i krótko zmiksować, do połączenia się składników. Tortownicę [O średnicy 20-21 cm] wysmarować olejem i obsypać zarodkami/otrębami pszennymi.
Masę serową wylać na blachę. Sernik przykryć szczelnie folią aluminiową.
Wstawić do piekarnika, nagrzanego do 180 stopni. Po 15 minutach zmniejszyć temperaturę do 120 stopni i piec jeszcze 90 minut.
Po wystudzeniu sernik wstawić do lodówki na kilka godzin. Udekorować.

A zdrowy ksylitol, niezbędny do przygotowania świątecznego serownika znjadziecie w sklepie ze zdrową żywnością:

cdz-logo

Smacznego!

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.