Zdrowe przekąski na wakacyjne wycieczki – w jaki prowiant się zaopatrzyć?

Czy istnieje lepszy sposób na spędzenie upalnego wakacyjnego dnia niż długa wyprawa w ulubione miejsce lub na zupełnie nowe, nieznane tereny? Niezależnie od tego czy zdecydujemy się na piknik w lesie, górską wędrówkę czy wycieczkę rowerową, zawsze warto zaopatrzyć się w zdrowe przekąski, które pozwolą zachować nam energię na cały dzień i jednocześnie nie wywołają wyrzutów sumienia. Co najlepiej zabrać ze sobą na taką wyprawę? Lepiej zdecydować się na kupne czy domowe przekąski? Które z nich najlepiej sprawdzą się przy letniej pogodzie? Odpowiedzi na te i wiele pytań znaleźć można w dalszej części artykułu?

Z poniższego artykułu dowiesz się?

  • Jakie przekąski warto zabrać ze sobą na wakacyjne wyprawy?
  • W jaki prowiant zaopatrzyć się idąc w góry?
  • Które przekąski najlepiej sprawdzą się dla rowerzysty?
  • Na co zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego prowiantu?
Jakie przekąski warto zabrać ze sobą na wakacyjne wyprawy?

Zdrowe przekąski – gwarancja energii i świetnego nastoju!

Podczas wakacyjnych wycieczek najważniejszy jest czas spędzony w gronie najbliższych (albo w samotności) oraz aktywny wypoczynek. Wiadomo jednak, że nic nie nastraja tak pozytywnie jak pyszne jedzenie. Jeśli na dodatek jest ono zdrowe i dostarcza naszemu organizmowi energii oraz niezbędnych składników odżywczych, to jest to niemal idealne połączenie.

Jeśli planujemy wielogodzinne wyprawy, warto już wcześniej zaplanować kilka pożywnych przekąsek. Zdawanie się na przydrożne sklepy, schroniska górskie czy jakiekolwiek inne „polowe” stołówki najczęściej nie kończy się satysfakcjonującymi wyborami. Zazwyczaj nie służy to ani naszemu zdrowiu, ani portfelowi. Przygotowane wcześniej przekąski mogą być natomiast bardzo smaczne, pełnowartościowe i zapewniające energię na długu czas.

Przekąski na wakacyjne wycieczki – na co zwrócić uwagę?

Przekąski na wycieczki turystyczne powinny zajmować jak najmniej miejsca. Powinny też być możliwie lekkie i wygodne do zjedzenia w różnych warunkach. Świetnie sprawdzają się tutaj wszelkie „pudełkowe” posiłki. Najlepiej, gdy jest to coś, co możemy zjeść rękami, bez użycia sztućców.

Jaki prowiant będzie najlepszy na wakacyjne wycieczki?

Jaki prowiant będzie najlepszy na wakacyjne wycieczki?

Prowiant powinien być dostosowany do formy spędzania czasu. Jeśli jest to wycieczka górska lub długa wyprawa rowerowa, posiłki powinny być dobrym źródłem energii. Jeśli natomiast nasz dzień będzie polegał głównie na odpoczynku nad jeziorem i krótkich spacerach, warto zdecydować się na coś bardziej orzeźwiającego i lekkiego.

Na wymagające wyprawy najlepiej sprawdzą się przekąski takie jak:

  • Mieszanka studencka, orzechy, suszone owoce
  • Banany
  • Batony pełnoziarniste
  • Batony białkowe
  • Kanapki
  • Batony z suszonych owoców (głownie daktyli)
  • Makaron z ulubionymi dodatkami
  • Czekolada

Jeśli natomiast planujemy bierny wypoczynek, warto spakować do pudełek takie przekąski jak:

  • Świeże owoce i warzywa
  • Pełnoziarniste ciastka
  • Domowe koktajle
  • Musy owocowe
  • Makaron z ulubionym sosem
  • Tortille z ulubionymi dodatkami

Kupne czy domowe – co wybierać?

Oczywiście to co domowe, zawsze będzie najzdrowsze i najlepsze. Jeśli mamy czas i odpowiednie umiejętności, przed wycieczkami możemy przygotować własnej roboty ciastka czy batony pełnoziarniste. W terenie doskonale sprawdzają się również placuszki na słodko lub z warzywami. Bardzo pożywną przekąską jest również samodzielnie przyrządzony koktajl z bananów czy daktyli.

Wybierając się na wycieczkę warto jednak zaopatrzyć się również w zdrowe, kupne przekąski. Są one zazwyczaj znacznie lżejsze i zwyczajnie wygodniejsze do spożycia w terenowych warunkach. Najlepszym pomysłem są różnego rodzaju batony z suszonych owoców lub proteinowe smakołyki.

Zdrowe przekąski – podsumowanie

Wakacje nie muszą być czasem, kiedy wszystkie nasze żywieniowe postanowienia stają się jedynie przeszłością. Również podczas wypoczynku warto zadbać o zdrową i zrównoważoną dietę , która poza energią dostarczy nam również koniecznych witamin i składników mineralnych oraz białka. Wystarczy chwila planowania na dzień lub dwa przed wyjazdem, by móc z czystym sumieniem cieszyć się każdą godziną spędzoną później w promieniach letniego słońca.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.