Czy powinno się jeść chleb?

Jedną z wątpliwości osób, które zaczynają odchudzanie, jest to, czy należy w trakcie diety jeść chleb. Często można spotkać się z przekonaniem, że to właśnie on odpowiedzialny jest za nadmiar kilogramów i należy bezwzględnie wyeliminować go ze swojego menu. Czy jednak naprawdę jest to konieczne?

Produkty zbożowe, do których zalicza się także pieczywo, mają bardzo ważną rolę w żywieniu, dlatego też od lat dietetycy zalecają, aby było ono składnikiem zbilansowanej diety. Dodają energii dla ciała i mózgu, zawierają błonnik, aminokwasy, witaminy, aminokwasy i inne substancje odżywcze.

Najważniejsze jest jednak wybranie odpowiedniego rodzaju chleba, ponieważ w sklepach nie wszystkie z nich zasługują na uwagę. Dzisiaj zjawisko fałszowania chleba, na przykład poprzez barwienie słodem lub karmelem jasnej mąki, jest coraz powszechniejsze.

chleb czy warto
Jaki chleb warto kupować?

Przede wszystkim wartościowe jest pieczywo ciemne – razowe pszenne lub żytnie, a także pieczywo mieszane żytnio-pszenne. Najlepiej, aby do jego wykonania służyła mąka pełnoziarnista wysokiego typu, na przykład 2000, ponieważ wykonany z niej chleb zawiera więcej dobroczynnych składników odżywczych, błonnika, witamin i minerałów.

Eksperci zalecają także jedzenie chleba na zakwasie, który pozytywnie wpływa na florę bakteryjną przewodu pokarmowego i ma niższy indeks glikemicznym niż chleb przygotowywany na drożdżach. Ponadto chleb na zakwasie dłużej utrzymuje świeżość – można jeść go nawet do 10 dni po wypieku.

Chleb można upiec też samemu

W Polsce bardzo popularne jest również pieczenie chleba – można wykorzystać do tego celu specjalne urządzenia lub też zwykły piekarnik. W sprzedaży dostępne są mąki chlebowe oraz mixy, z których można przygotować wyśmienity chleb, także niskowęglowodanowy.

Mixy można kupić także w sklepie internetowym Guiltfree.pl, który oferuje mieszanki do wypieku chleba o niskim IG, w tym również bezglutenowe, dlatego najlepsze dla osób na diecie. Dostępne w sklepie Guiltfree.pl mixy pozwalają na przygotowanie pysznych wypieków bez wysiłku – wystarczy tylko postępować zgodnie z instrukcją, aby niedługo potem wypróbować wyśmienitego chleba o niskiej ilości węglowodanów.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *