Jak pozbyć się cellulitu? Przedstawiamy 5 domowych sposobów walki z niniejszym problemem.

Jak pozbyć się cellulitu i zyskać zdrowy wygląd naszej skóry? Czy odpowiednia dieta i pielęgnacja skóry może nam pomóc w walce z niniejszym problemem? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w dalszej części artykułu.

Czy wiedziałeś, że? Z problemem cellulitu w obecnych czasach może zmagać się blisko 90% kobiet na całym świecie. Nieestetyczna, pomarszczona skóra to nie jedyny objaw niniejszego zaburzenia. Okazuje się, że cellulit może być zwiastunem pewnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu naszego organizmu. Nieodpowiednia dieta i siedzący tryb życia to jedne z najczęstszych przyczyn choroby, a jakie inne czynniki odpowiedzialne są za powstawanie cellulitu?

Cellulit CZYM JEST I SKĄD SIĘ BIERZE?

Cellulit to nic innego jak nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, któremu towarzyszy wyraźny obrzęk oraz włóknienie tkanek podskórnych. Niniejsze zaburzenie znacznie częściej występuje u kobiet i pojawia się u nich często zaraz po zakończeniu okresu dojrzewania. Objawy cellulitu nasilają się w okresie ciąży i menopauzy oraz wtedy, gdy istnieją wyraźne zaburzenia gospodarki hormonalnej u kobiet. Cellulit najczęściej występuje w okolicach bioder, ud, kolan i pośladków. Niemniej jednak, zdarza się również, iż pojawia się on na ramionach, łydkach, a nawet na brzuchu. A jakie są przyczyny powstawania niniejszego zaburzenia?

Za powstawanie cellulitu najczęściej odpowiedzialne są zmiany zachodzące w układzie hormonalnym kobiety. Pod wpływam podwyższenia poziomu estrogenów w jej organizmie dochodzi do zwiększenia przepuszczalności naczyń krwionośnych, co z kolei doprowadza do zbierania się płynów fizjologicznych w przestrzeniach międzykomórkowych. Niemniej jednak, wpływ na powstawanie cellulitu mają również inne zjawiska, takie jak:

Nordic Walking – poznaj jego największe zalety!
Aktywność fizyczna zajmuje ważne miejsce w życiu każdego człowieka. Jej Z tego artykułu dowiesz się: Czym jest i na czym polega Nordic Walking? Kto może uprawiać Nordic Walking? Jakie są największe zalety Nordic Walkingu? Wpływ na poprawę ogólnej kondycji organizmu, jak równie Jak wybrać odpowiednie kije do uprawiania Nordic Walkingu? Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas uprawiania Nordic Chociaż Nordic Walking wydaje się być niezwykle prostą dyscypliną sportu, w istocie Po pierwsze: NIEODPOWIEDNIA DŁUGOŚĆ KIJKÓW. Dobranie odpowiedniej d Po drugie: JEDNOSTRONNY MARSZ. Podczas uprawiania niniejszej dziedziny sportu, powinni Po trzecie: NIEODPOWIEDNIE OBUWIE. W celu uprawiania niniejszej formy sportu Podsumowanie Nordic Walking to ...
  • Czynniki genetyczne;
  • Siedzący tryb życia;
  • Nieodpowiednia, obfitująca w tłuste pokarmy dieta;
  • Noszenie zbyt ciasnych ubrań; oraz
  • Niedostateczne nawadnianie organizmu.

Cellulit JAK Z NIM WALCZYĆ?

Istnieje wiele sposobów walki z problemem cellulitu. Liczne kliniki medycyny estetycznej oferują nam nowoczesne zabiegi, a producenci kosmetyków co jakiś czas promują nowe, cudowne kremy mające za zadanie w krótkim czasie uporać się z pomarańczową skórką. Niemniej jednak, okazuje się, że istnieje kilka sprawdzonych, domowych sposobów walki z niniejszym problemem, dzięki którym wyraźnie zmniejszysz objawy cellulitu już po kilku tygodniach od rozpoczęcia ich stosowania.

Sposób nr 1. Odpowiednia dieta

Jedzenie typu Fast-food lub nadmierne spożywanie słodkich i słonych przekąsek mogą stanowić przyczynę cellulitu. Aby pozbyć się go ze swojego ciała, należy stosować się do kilku poniższych zasad.

  • Po pierwsze: Jedz regularnie. Złotą zasadą zdrowego odżywiana jest spożywanie kilku mniejszych posiłków o regularnych porach. Pamiętaj również, aby ostatni posiłek spożyć maksymalnie na 3 godziny przed planowanych snem.
  • Po drugie: Zrezygnuj z tłustego jedzenia. Zapomnij o frytkach smażonych na głębokim tłuszczu, a zamiast tego wybierz potrawy przyrządzane na parze lub pieczone w piekarniku.
  • Po trzecie: Ogranicz spożycie soli. Niniejsza przyprawa odpowiedzialna jest za zatrzymywanie nadmiernych ilości wody w naszym organizmie oraz zwiększanie ciśnienia krwi.
  • Po czwarte: Wprowadź do swojej diety dużą ilość warzyw i owoców. Dzięki temu przyspieszysz swoją przemianę materii, a tym samym pozbędziesz się problemu uciążliwych zaparć.

Sposób nr 2. Codzienne ćwiczenia

Siedzący tryb życia i niska aktywność fizyczna stanowią jedną z głównych przyczyn powstawania cellulitu. Dlatego też, tak ważne jest, aby każdego dnia poświęcić przynajmniej 15 minut na wykonywanie kilku z poniższych ćwiczeń.

  • Ćwiczenie pierwsze: Naprzemienne podnoszenie nóg w pozycji leżącej (na plecach) – około 15 powtórzeń na każdą nogę;
  • Ćwiczenie drugie: Skoki na skakance lub przysiady – wykonywane przez około 5 minut;
  • Ćwiczenie trzecie: Wymachy nóg w tył w pozycji na czworaka – około 15 powtórzeń na każdą nogę;

Okazuje się, że ogromny wpływ na redukcję cellulitu ma również codzienne uprawianie joggingu oraz regularne pływanie (przynajmniej raz w tygodniu).

Sposób nr 3. Odpowiednia pielęgnacja skóry

Okazuje się, że codzienna pielęgnacja i nawilżanie skóry przy pomocy odpowiednich środków może wywierać ogromny wpływ na redukcję cellulitu. Nie trzeba do tego wydawać fortuny, wystarczy kupić delikatny żel zawierający wyciąg z kasztanowca lub przygotować domowy peeling z fusów po kawie, a nawet zwykłego cukru.

Sposób nr 4. Regularny masaż

Aromatyczny masaż, który z łatwością wykonasz przy pomocy oleju kokosowego przyczyni się nie tylko do zwiększenia elastyczności i nawilżenia Twojej skóry, ale również usprawni przepływ krwi w naczyniach krwionośnych, dzięki czemu skóra stanie się bardziej jędrna, a oznaki cellulitu wyraźnie zmniejszone.

Sposób nr 5. Odpowiednie nawadnianie organizmu

Dostarczanie do organizmu przynajmniej 2 litrów wody dziennie przyczynia się do szybszego usuwania z Twojego organizmu nadmiaru tłuszczu, który w znacznej mierze odpowiedzialny jest za powstawanie objawów cellulitu.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *