Pomysł na wigilię w wegańskim stylu!

Wigilia coraz bliżej. To odpowiedni moment na ustalenie wyjątkowego menu dla całej rodziny. Chociaż na świątecznym stole zazwyczaj królują dania rybne, dzisiaj postanowiliśmy zainspirować miłośników kuchni wegańskiej. Specjalnie dla was przygotowaliśmy kilka pełnych zdrowia oraz warzyw przepisów, które z pewnością przypadną wam do gustu.

Z tego artykułu dowiesz się

  • Jak przygotować wegański pasztet z dodatkiem suszonych wiśni;
  • Jak przyrządzić aromatyczny bigos w bezmięsnej wersji;
  • Jak przygotować majonez wegański.

Jak przygotować wegański pasztet z dodatkiem suszonych wiśni?

Pasztet podany na ciepło w towarzystwie domowej konfitury żurawinowej to doskonała przekąska na wigilijny stół.

Jakich składników potrzebujesz?

Sposób przygotowania:

Krok I: Korzenie pietruszki oraz selera obierz ze skórki, a następnie pokrój na mniejsze kawałki;

Krok II: Pokrojone warzywa przypraw solą, pierzem oraz odrobiną oliwy z oliwek;

Krok III: Rozgrzej piekarnik do temperatury 200oC, a następnie piecz w nim warzywa przez około 30-40 minut (aż do momentu, w którym staną się miękkie);

Krok IV: Ugotuj kaszę gryczaną zgodnie z instrukcją umieszczoną na opakowaniu;

Krok V: Wszystkie składniki: upieczone warzywa, ugotowaną kaszę gryczaną oraz ugotowaną fasolę przełóż do wysokiego naczynia i zmiksuj na gładką masę przy pomocy blendera;

Krok VI: Dopraw gotową masę pozostałymi przyprawami, a następnie dodaj do niej posiekane, suszone wiśnie;

Krok VII: Rozgrzej piekarnik do temperatury 180oC i piecz w nim pasztet przez około 40 minut.

Nasza rada: zamiast suszonej wiśni możesz wykorzystać suszoną żurawinę lub śliwki.

Jak przygotować aromatyczny bigos w bezmięsnej wersji?

Ciężko jest nam wyobrazić sobie wigilijny stół bez gorącego bigosu, jednak czy można przygotować go w wersji wegańskiej? Poniżej znajdziesz na to sposób!

Jakich składników potrzebujesz?

Sposób przygotowania:

Krok I: Na kilka godzin przed rozpoczęciem gotowania zalej grzyby gorącą wodą, a następie zakryj je talerzykiem;

Krok II: Na dnie grubego garnka rozgrzej odrobinę oleju rzepakowego i podsmaż na nim posiekaną drobno cebulę oraz czosnek;

Krok III: Posiekaj drobno kapustę kiszoną, a następnie dodaj ją do garnka;

Krok IV: Do kapusty dodaj wszystkie przyprawy, a następnie zalej całość 2 szklankami wody i gotuj na małym ogniu przez około 60 minut;

Krok V: Poszatkuj białą kapustę, pokrój drobno jabłko, a następnie dodaj składniki do garnka;

Krok VI: Śliwki oraz grzyby pokrój na drobne kawałki, a następnie dodaj je do bigosu;

Krok VII: Do całości dodaj również soczewicę;

Krok VIII: Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki i dodaj do nich syrop daktylowy oraz wino;

Krok IX: Całość gotuj na małym ogniu przez co najmniej 3 godziny.

Uwaga! Jeśli zajdzie taka potrzeba, podczas gotowania możesz dodać odrobinę wody do bigosu.

Jak przygotować majonez wegański?

Sałatka bez majonezu? To możliwe! Poniżej znajdziesz przepis na smaczny i prosty „sojonez”, który bez przeszkód możesz dodać do swojej ulubionej świątecznej sałatki.

Jakich składników potrzebujesz?

Sposób przygotowania:

Krok I: Do wysokiej miski wlej mleko, ocet oraz musztardę, sól i pieprz;

Krok II: Zacznij miksować całość przy pomocy blendera, a następnie stopniowo dodawaj olej;

Krok III: Olej dodawaj tak długo, aż masa zacznie być gęsta.

Podsumowanie

Dania kuchni wegańskiej to doskonała propozycja na wigilijny stół. W tym roku zaskocz swoich bliskich i oprócz pełnej zdrowia ryby, podaj im również warzywa w zupełnie nowej odsłonie.

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *