Zdrowie naszych dzieci – co podjadać między posiłkami?

Co najchętniej jedzą nasze dzieci między posiłkami? I jak zachęcić je do sięgania po zdrowe przekąski? Odpowiedzi na te pytania oraz cenne wskazówki na temat zdrowych nawyków żywieniowych znajdziesz w dalszej części tekstu.

Nadwaga i otyłość to coraz częstszy problem nie tylko u dorosłych, ale także u dzieci. Nieprawidłowe nawyki żywieniowe oraz niska aktywność fizyczna, wiążą się nie tylko z nadmiarem zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia przewlekłych chorób niezakaźnych w przyszłości. Dlatego też, już od najmłodszych lat powinniśmy przekazywać naszym dzieciom zdrowe zasady odżywiania, dzięki którym nie tylko zyskają większą ilość energii, ale również szanse na dłuższe i pełne zdrowia życie.

Co nasze dzieci najchętniej jedzą między posiłkami?

Chipsy, słodkie batony, żelki i cukierki – to właśnie po te przekąski nasze dzieci najchętniej sięgają. Nic w tym dziwnego, w końcu słodycze od najmłodszych lat kojarzyły im się z czymś przyjemnym, np. z nagrodą za dobre zachowanie, czy też prezentami na święta. Niestety, o ile słodycze „od święta” nie są w stanie wyrządzić nam wiele krzywdy, o tyle ich codzienne spożywanie znacząco może przyczynić się do rozwoju otyłości oraz innych chorób dietozależnych, w tym cukrzycy typu II oraz zaburzeń czynności układu sercowo-naczyniowego, jak również próchnicy.

Co nasze dzieci powinny jeść między posiłkami?

Owoce, jogurty, orzechy, domowe ciasteczka owsiane – to właśnie po takie formy przekąsek między posiłkami nasze dzieci powinny najczęściej sięgać. Dzięki temu, nie tylko będą w stanie nasycić swój głód, ale również dostarczyć do organizmu porcję cennych składników odżywczych, które doskonale wpłyną nie tylko na ich zdrowie, ale również samopoczucie.

Jak zachęcić nasze dzieci do zdrowych przekąsek?

  • Po pierwsze: Zadbaj o to, aby Twoje dziecko spożywało 5 posiłków dziennie (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację);
  • Po drugie: Staraj się, aby w każdym z wymienionych posiłków znajdowała się spora porcja świeżych warzyw;
  • Po trzecie: Pozbądź się z domu zapasów niezdrowych słodyczy;
  • Po czwarte: Przygotuj razem z dzieckiem zdrowe smakołyki (np. ciasteczka owsiane, ciasto dyniowe lub babeczki marchewkowe);
  • Po piąte: Daj dziecku dobry przykład i również zrezygnuj z niezdrowych przekąsek między posiłkami;
  • Po szóste: Zachęć dziecko do spożywania świeżych owoców. Podawaj je w atrakcyjnej formie kolorowych szaszłyków lub sałatek owocowych.

Wymień napoje gazowane na wodę z owocowymi dodatkami!

Spore zagrożenie dla zdrowia Twojego dziecka stanowią nie tylko słodkie i słone przekąski, ale również pełne cukru napoje gazowane. Od dzisiaj wprowadź całkowity zakaz ich spożywania. Pokaż swojemu dziecku, że zwykła woda z dodatkiem świeżych lub mrożonych owoców może być równie smaczna, lub nawet smaczniejsza niż ich ulubiony napój gazowany.

Poznaj przepis na pyszne i zdrowe ciasteczka owsiane!

Myślisz, że przygotowanie zdrowych i smacznych przekąsek nie jest łatwe? Nic bardziej mylnego! Pełne wartościowych składników odżywczych, a do tego pyszne ciasteczka owsiane jesteś w stanie przygotować w zaledwie 30 minut!

Jakich składników potrzebujesz?

Jak przygotować ciasteczka owsiane?

Krok I: Płatki owsiane, mąkę migdałową, wiórki kokosowe oraz posiekane rodzynki przesyp do jednej miski;

Krok II: Przy pomocy widelca rozgnieć banana i dodaj go do pozostałych składników;

Krok III: Czekoladę pokrój na drobne kawałki przy pomocy noża lub zetrzyj na tarce o dużych oczkach, następnie dodaj ją do reszty składników razem z łyżką miodu oraz mlekiem kokosowym;

Krok IV: Przy pomocy dużej łyżki wymieszaj ze sobą wszystkie składniki, a następnie przy pomocy dłoni uformuj ciasteczka i ułóż je na wyłożonej papierem blaszce do pieczenia;

Krok V: Nastaw piekarnik na temperaturę 200oC i piecz w nim ciasteczka przez około 20 minut.

Życzymy Smacznego!

Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *