Jogging szybki czy wolny – co jest lepsze?

Czy bieg biegowi równy? Niekoniecznie. Slow jogging i jogging standardowy nieco inaczej wpływają na organizm i mogą być polecane osobom z różnymi celami czy predyspozycjami. Sprawdźmy, który rodzaj biegu jest dla kogo.

 

Jogging, a więc zwykły trucht, to forma aktywności przeznaczona przede wszystkim tym, którzy chcą regularnie biegać. To forma wdrożenia się, zaadaptowania organizmu do większych wysiłków. Trucht powinien być wykonywany z prędkością około 9 km/h. Godzina takiego treningu nie tylko doskonale wzmocni wydolność organizmu, ale też spowoduje mocne dotlenienie i – uwaga – spalenie aż 400-500 kcal. Dlatego to też forma treningu korzystna dla osób z nadwagą (niekoniecznie z otyłością, ponieważ tempo standardowego joggingu może być dla nich zbyt wysokie i intensywne), starających się o redukcję tkanki tłuszczowej.

Slow jogging to z kolei aktywność wykonywana z prędkością około 5 km/h. Jest to tempo wolniejsze od spacerowego i wbrew pozorom taki trening też ma rację bytu i może być pozytywnie męczący. Taki rodzaj treningu powinien być wybierany przez osoby, które chcą uniknąć bólu mięśni, stawów i nadmiernego zmęczenia, a jednocześnie pragnących wprowadzić elementy sportu do codziennego życia. Z uwagi na charakter treningu, może on być z powodzeniem wykorzystywany przez osoby z cukrzycą, otyłością, osoby starsze i o ograniczonej ruchomości. Taki trening spala tylko niewiele mniej kalorii w ciągu godziny, więc poza poprawą kondycji także może przyczynić się do procesu odchudzania.

Najlepiej, by – niezależnie od formy joggingu – wykonywać go regularnie i przez co najmniej 30 minut codziennie lub co drugi dzień. Wówczas organizm będzie miał szansę do zaadaptowania się do tego wysiłku. Im częściej też taki trening będzie wykonywany w terenie, tym korzystniej dla organizmu. Ale uwaga – zadbajmy o to, by okolica nie była pełna smogu i zanieczyszczeń w powietrzu, róbmy to na przykład w parku czy w lesie.

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.
Udostępnij:

Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych porad z zakresu dietetyki, bądź na bieżąco z portalem kacikzdrowia.pl i zapisz się na newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *